Financiƫle informatie, links en rekenmodules
donderdag 28 maart 2024

Consument positiever over schadeverzekeraar

Consumenten zijn dit jaar iets positiever over hun schadeverzekeraar dan in 2011. Gemiddeld krijgen de maatschappijen een 7,7 van hun klanten, zo blijkt uit het jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek (KTO). Vorig jaar lag dit cijfer nog op 7,6. Bij claimende klanten ligt de waardering voor de verzekeraar in 2012 nog iets hoger: een 7,9. Verzekeraar ZLM kreeg met een 8,4 het hoogste rapportcijfer van de klanten.

Onderzoeksbureau Gfk benaderde bijna 11.000 klanten van 19 schadeverzekeraars. ZLM werd voor het derde achtereenvolgende jaar tot beste verzekeraar uitgeroepen. De Zeeuwse maatschappij  scoort vooral hoog als het om klantvriendelijkheid gaat. 95% van de klanten noemt ZLM klantvriendelijk, waar het gemiddelde van alle onderzochte maatschappijen 75% is.

Dit jaar werd voor het eerst ook het zakelijke segment meegenomen. Hiervoor werden 4.000 ondernemers en werkgevers benaderd die 10 verzekeraars beoordeelden, uitgeplitst naar de sectoren Leven collectief (pensioen), Schade en Inkomen (o.a. WIA-hiaat en AO). In het zakelijke segement liggen de waarderingscijfers lager dan voor de particuliere markt. De schadesector scoort met een 7,3 gemiddeld het hoogst bij ondernemers en werkgevers. Inkomens- en levensverzekeraars scoren met een 7,1 en 6,5 ook nog een ruime voldoende.

 

 

 

Overig nieuws

Hoe weet je dat je niet te veel voor een woning betaalt? Volg De Gouden Tips voor het kopen van een woning